close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השפעת הקורונה על עולם ביטוחי הרכב

אבנר אשכנזייא סיוון, תשפ03/06/2020

בדומה לענפים רבים בישראל, גם ענף הביטוח נפגע כתוצאה ממשבר הקורונה שתקף את העולם. חברות הביטוח נמצאות בצומת מרכזית ולנו ניתן רק לראות אילו פעולות הן יתחילו לנקוט והאם ילכו לקראת הלקוחות

תגיות:
צילום: shutterstock
בימים משוגעים אלו, הפעילות השגרתית מתנהלת בעיקר מהבית וסובבת סביב הזמנות של מוצרים שונים כגון מזון, תרופות, הלבשה ועוד. עד לא מזמן דברים אחרים הטרידו אותנו כמו פקקים, חניה, תשלום אגרת רישיון או חידוש ביטוח רכב ובדומה לענפים אחרים בישראל, גם ענף הביטוח נפגע מענייני הסגר והתפשטות נגיף הקורונה. הכתבה הבאה תציג בפניכם סיקור קצר ומתומצת על כל השינויים והחידושים שעבר עולם הביטוח, איך ניתן לחסוך בכסף ולמה חשוב לשמור על הביטוח דווקא בימים אלו.

איך הקורונה משפיעה על ביטוח הרכב
חברות הביטוח השונות נמצאות בצומת מכריעה ומתחבטות
צילום: shutterstock
רבות איך לשכנע אותנו הלקוחות לחדש את ביטוח הרכב שלנו, במיוחד בימים אלה בהם אנו חוזרים לאט לאט לשגרה ולמקומות העבודה; המכונית חוזרת לשימוש יומיומי. חברות הביטוח השונות מפרסמות את ההנחות הקבועות שלהן לביטוח רכב וחלקן אף יצאו גם במבצעים והנחות חדשים שנועדו להקל על כולם. למעשה, ביטוחי הרכב שהוקפאו עד היום צריכים לחזור למצב פעיל במקביל לביטוחים שהסתיימו וצריך להאריך. אם תחפשו מספיק טוב בערוצים הדיגיטליים תוכלו למצוא הטבות מעולות - זהו זמן מעולה לערוך השוואת מחירי ביטוח ולרכוש ביטוח במחיר נמוך ובתנאים טובים מאשר מה שתוכלו להשיג בשגרה.

למה לבטח דווקא בימים אלו
מנתונים שהתפרסמו בתקשורת עולה כי היקף גניבת הרכבים עלה בתקופת הקורונה ב-3%. מדוע זה קורה? הסיבה לכך היא ככל הנראה כיוון שיש יותר ויותר מכוניות חונות, זאת בעקבות צמצום התנועה במרחב עקב הסגר וההגבלות הרבות. עבור גנבי הרכבים פירוש הדבר הוא שיש להם מבחר גדול ונוח הרבה יותר של מטרות ובנוסף העומס הנמוך בכבישים מקבל עליהם לחזור במהירות לנקודת המוצא שלהם. רובנו ודאי בטוחים שכיוון שיש עלייה בהיקף גניבות הרכב אזי הביטוח יתייקר מצד חברות הביטוח, אך מאחר והקורונה היא בכל זאת מצב זמני וגם לאור התחרות הרבה כיום בין חברות הביטוח השונות, דבר שכזה לא קורה. אז מי יכסה אתכם ביטוחית אם רכבכם ייגנב? מוטב לשמור על ביטוח הרכב שלכם ולא להקפיא את הביטוח המקיף.

חוסכים בכסף
בעקבות המצב רובנו נאלצים לחסוך כסף ולצמצמם בהוצאות - כתוצאה מכך מצטמצמת הנטייה לרכישת רכבים, חדשים או משומשים כאחד. במקביל לכך וכפועל יוצא, פחות ופחות אנשים רוכשים ביטוח רכב ואף מקפיאים אותו. ראשית חשוב להבין כי לא ניתן להקפיא ביטוח חובה לרכב לעומת ביטוח מקיף וצד ג' שלהם יש אפשרות השבתה. אז למה צריך ביטוח מקיף בתקופה זו? חשוב להבין שהביטוח המקיף מכסה אתכם כנגד נזקים שונים, גם אם האוטו לא מונע: גרירת הרכב במקרה של מצבר ריק, כיסוי שמשות, כיסוי מראות, גניבות ועוד. אז מה ניתן לעשות? משתדלים לצמצם את ההוצאה החודשית על הביטוחים הקיימים ככל הניתן, לדוגמא לרכוש פוליסות לפי ימים, לפי קילומטר וכו', וליצור קשר עם חברות הביטוח דרך הערוצים הדיגיטליים לקבל את ההטבות וההנחות בתקופה הזו.

פנייה לערוצים דיגיטליים ואחרים
חידוש, הקפאה או רכישה של ביטוחים וכל ביצוע פעולות בירוקרטיות שונות הקשורות למשרד התחבורה וחברות הביטוח עברו לערוצים הדיגיטליים בצורה טובה מאוד ונותנים מענה מהיר לרוב השירותים. בין השירותים השונים תוכלו למצוא תשלום אגרת רישיון רכב ורישיון נהיגה, טיפול בתג חניה לנכה, העברות בעלות על רכב ועוד פעולות אחרות. במקביל לפעולות שתוכלו לבצע דרך הרשיומטים הנמצאים בסניפי סופר-פארם ברחבי הארץ יש גם שירותים שאפשר לקבל בדואר ישראל.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה